30/01/2020 Andreas

UXisarvisen jäljillä

“Haemme UX-suunnittelijaa harjoitteluun disruptiiviseen kasvuyhtiöön! Liity osaksi dynaamista, nuorekasta, kunnianhimoista tiimiämme jossa muutetaan maailmaa! Olet designin ja käyttäjälähtöisen palvelumuotoilun rock stara jonka edellytämme osaavan:

  • Tehdä käyttäjätutkimusta ja luo käyttäjäpolkuja sekä persoonia
  • Ottaa tämän datan muun analytiikan ohessa huomioon uusia konsepteja luodessa
  • Ymmärtää design thinkingin ja huolehtii että asiat tehdään asiakaslähtöisesti.
  • Levittää asiakaskokemuksen ilosanomaa
  • Ylläpitää design systeemiä ja osaa luoda koherenttia designia.
  • Osaa kehittää designia ketterästi rautalangasta protoon ja protosta tuotantoon
  • Käyttää ymmärrettävää ja brändin linjan mukaista kieltä palveluiden sisällöissä,
  • Osaa ottaa huomioon eri sidosryhmien tarpeet ja ennen kaikkea kultaisen Jumalan, aka Liiketoiminnan, tarpeet.
  • Ymmärtää modernien web-teknologioiden päälle ja kykenee varmistamaan että design materialisoituu koodiksi mahdollisimman uskollisesti
  • Eduksi katsotaan että hallitset Javascriptin, Reactin, HTML:n ja CSS:n.
  • Hallitsee konversio-optimoinnin ja ymmärtää järjestää säännöllisesti A/B testejä online-myyntikanavissa.
  • Seuraa aktiivisesti käyttäjäpalautteita
  • Järjestää käyttäjätestejä
  • Fasilitoi työpajoja joissa kirkastetaan helvetti liiketoiminnan tarpeita
  • R-A-K-A-S-T-A-A post-it lappuja <3
  • Suunnittelee digitaalisia palveluita joita on kaiken lisäksi ilo käyttää
  • Huolehtii että kaiken tekemisen laatu on ensiluokkaista.
  • Kaikki tehdään leanisti, agiilisti ja saavutettavasti.

Oletko se sinä? Hae nyt ja toimita ennakkotehtävät 22.4.2020 mennessä osoitteeseen lypsaamme.ideoita@fakerekry.fi. Emme voi maksaa harjoittelusta palkkaa, mutta tarjoamme lounasedun ja rajattoman kahvikoneen käytön. Tarjoamme ennenkaikkea arvokasta kokemusta ja erinomaista sisältöä portfolioon.”

Tuttua? Ironiaa ja rajua kärjistystä huumoripisteiden vuoksi, mutta silti…

Pakka alkaa kovasti muistuttamaan klassisten “Etsimme markkinoinnin suunnittelijaa”- työilmoitusten sisältöä jossa yritys ei ole rajannut mitään järkevää scopea osaamiselle ja tekemiselle. Hassua. Yksisarviset on myyttisiä olentoja, mutta eipä se estä niiden etsimistä jos usko on vahva. I want to believe!

Yllä luetellut tehtävät jaettaisiin ainakin neljään eri pestiin täydellisessä maailmassa: UX tutkimukseen, palvelumuotoiluun, frontti devaukseen ja UX suunnitteluun. Lisäksi harvinaisempi UX copywriter voisi olla hyödyllinen lisä palveluiden suunnittelussa ja optimointityössä.

Jos yritys hakee UX-suunnittelijaa niin täytyy ottaa scope huomioon. UX ei ole mikään yksi klöntti, siihen sisältyy monta osaamisaluetta. UX on myös pieni osa koko yrityksen strategista suuntausta asiakaskokemukseen eli CX:ään. Muttei mennä siihen, alkaa mennä scopen ulkopuolelle 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.