Photo by Vyshnavi Bisani on Unsplash
Photo by Vyshnavi Bisani on Unsplash

Läpileikkaus evästeisiin

Tietojen kerääminen on elintärkeää jotta voidaan seurata verkkopalveluiden performanssia, parantaa palveluita ja esittää vierailijoille kohdennettua mainontaa. Muun muassa mammuttimaisen Amazonin menestys on pitkälti pohjautunut datan keruuseen ja sen pohjalta rakennettuun asiakastuntemukseen. Evästeet mahdollistivat tärkeän datan keruun UX-tiimeille, mutta toimivat myös merkittävänä markkinoinnin työkaluna. Käyttäjän kannalta näkyvimpiä evästeisiin kytkettyjä palveluita ovat muun muassa kolmannen osapuolen toimittamat chat-palvelut (esim. Giosg) ja se maaginen havainto että – kas kummaa, näet mainoksia tuotteesta jota olet hakenut ja selaillut vähän niinkuin kaikkialla. Read more

5 Online UX practices that drive me nuts

Online services have improved quite a lot, but there’s also an alarming amount of clutter that makes me irritated, mad and even nauseous! Here is my top 5 list of the worst UX practices that have been quite common. Luckily big tech companies have recently focused on making mobile UX more zen with restrictions on how to use push notifications, notification dots and other UI elements that are invasive by nature. We don’t live in a perfect world though… and never will!

Read more